Regeneracja świecy par paliwa w Fordach
Niektóre części pojazdu kosztują krocie. Często zdarza się, że awarii ulegają w najmniej spodziewanym momencie. Budżet nie zawsze pozwala na zakup nowych podzespołów. Dlatego coraz bardziej popularnym zabiegiem staje się regeneracja niektórych z nich. Zapewne każdy już słyszał o filtrach cząstek stałych, znanych z silników wysokoprężnych. Jednak mało kto wie, że bezpośrednio z filtrem DPF, współpracuje świeca par paliwa w fordach, która również podlega zabiegowi regeneracji. Jak naprawić parownik paliwa? Jak wygląda regeneracja świecy par paliwa w Fordach?
Co to jest świeca par paliwa DPF?
Świeca par paliwa DPF to podzespół, który współpracuje z filtrem cząstek stałych. Wspomaga ona dopalanie nagaru w filtrze DPF. Taki zabieg wpływa pozytywnie na środowisko, gdyż zapobiega wydobywaniu się szkodliwych substancji do atmosfery.
Budowa samej świecy podobna jest do tej występującej w komorze spalania silników diesla na każdym z cylindrów. Dodatkowo jednak doprowadzone są do niej opary powstające na skutek ogrzewania i ruchu paliwa. Podczas gdy czujnik par paliwa wyśle sygnał, że filtr cząstek stałych zaczyna się przepełniać, świeca zaczyna spalać opary oleju napędowego. W ten sposób zwiększa się temperatura w filtrze, co ułatwia wypalanie sadzy.
Obecność filtra cząstek stałych i wszystkich występujących podzespołów podyktowana jest jedynie względami ekologicznymi. Świecę, o której tu mowa, można spotkać w wielu silnikach wysokoprężnych Forda posiadających filtr DPF. Przykładem takiej jednostki może być ta oznaczona symbolem producenta DW10C.
Regeneracja świecy par paliwa w Fordach. Błąd P244C - co oznacza?
Użytkownicy samochodów nie będący mechanikami zazwyczaj nawet po odczytaniu kodu błędu niewiele są w stanie stwierdzić. Czy błąd P244C to konieczna wymiana świecy? Często zdarza się, że błąd wskazuje na poważną usterkę, a w rzeczywistości wystarczy zmienić jeden z podzespołów. Taka sytuacja ma miejsce z błędem P244C w niektórych modelach Forda z silnikami wysokoprężnymi. Ten kod oznacza problem z wypalaniem filtra cząstek stałych. Jednak nie ma powodu do paniki, gdyż za niego nie jest odpowiedzialny sam filtr DPF, a jedynie świeca par paliwa. Jest to usterka, z którą poradzi sobie każdy mechanik. Drugą dobrą wiadomością jest też to, że nie trzeba takiej świecy od razu wymieniać na nową. Ta może dużo kosztować.
Regeneracja parownika paliwa DPF w Fordach
Oryginalna świeca par paliwa do fordów to wydatek rzędu kilkaset złotych, zależnie od wersji silnika. Regeneracja świecy par paliwa w Fordach można dokonać już za 250 zł netto.
Wykonujemy regenerację świecy par paliwa w Fordach. Dla zainteresowanych podajemy numer telefonu do naszego serwisu: 14 611 30 40. Sprawdź naszą ofertę z zakresu mechaniki pojazdowej.
Dodatkowym atutem, poza oczywiście rzetelnym i fachowym podejściem do procesu regeneracji, jest fakt, że część można kurierem wysłać do serwisu z każdego zakątka Polski. Oczywiście na usługę udzielana jest gwarancja, a okres oczekiwania na przesyłkę ze sprawnym podzespołem skracany jest do absolutnego minimum potrzebnego na solidne wykonanie naprawy. Zapraszamy!