Strona główna » Premio Bochnia » Mechanika Samochodowa Bochnia » Regeneracja Filtra DPF w Bochni
Twoje auto straciło moc? Świeci się kontrolka DPF? W Premio Gerex Bochnia oferujemy specjalistyczną diagnostykę i serwis filtrów cząstek stałych (DPF/FAP), w tym skuteczną regenerację wymuszoną.
Filtr cząstek stałych (DPF w silnikach Diesla, FAP w niektórych francuskich) to obowiązkowy element układu wydechowego w nowszych samochodach z silnikiem wysokoprężnym. Jego zadaniem jest wychwytywanie i neutralizowanie szkodliwych cząstek sadzy, co znacząco ogranicza emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Filtr ten ma zdolność do samoczynnego oczyszczania (tzw. regeneracji pasywnej lub aktywnej) podczas jazdy w odpowiednich warunkach. Jednak częsta jazda miejska, na krótkich dystansach, uniemożliwia skuteczne wypalenie sadzy, prowadząc do stopniowego zapychania się filtra. Ignorowanie tego problemu może skutkować spadkiem mocy, zwiększonym zużyciem paliwa, a nawet poważnymi awariami silnika lub turbosprężarki.
Powierzając nam diagnostykę i regenerację filtra DPF w Bochni, zyskujesz:
Zapalenie się dedykowanej kontrolki DPF (często ikona filtra z kropkami) lub ogólnej kontrolki silnika to wyraźny sygnał problemu z filtrem lub jego regeneracją. Wymaga to pilnej diagnostyki.
Zapchany filtr DPF ogranicza przepływ spalin, co może objawiać się „muleniem” silnika, gorszą reakcją na gaz i zauważalnie wyższym spalaniem.
Jeśli zauważasz, że auto często podnosi obroty na biegu jałowym, zmienia dźwięk pracy silnika lub włącza dodatkowe odbiorniki prądu (co może świadczyć o próbie wypalenia DPF), a jeździsz głównie po mieście, filtr może być bliski zapchania.
Regularna kontrola parametrów DPF jest zalecana szczególnie przy eksploatacji auta głównie w warunkach miejskich.
W serwisie Premio Gerex w Bochni oferujemy profesjonalne usługi regeneracji filtrów DPF, FAP, SCR oraz katalizatorów za pomocą nowoczesnej maszyny do czyszczenia. Nasze usługi obejmują:
Podłączenie testera diagnostycznego, odczyt kodów błędów, sprawdzenie kluczowych parametrów: stopnia zapełnienia filtra sadzą i popiołem, różnicy ciśnień, temperatur spalin.
Uruchomienie specjalnej procedury serwisowej za pomocą testera diagnostycznego, która inicjuje i kontroluje proces wypalania sadzy w filtrze DPF w warunkach warsztatowych.
Użycie specjalistycznej maszyny do chemicznego czyszczenia filtra DPF, skutecznie usuwającej nagromadzony popiół i inne zanieczyszczenia, które nie podlegają wypaleniu.
Sprawdzenie poprawności działania czujników kluczowych dla procesu regeneracji filtra DPF.
Ponowny odczyt parametrów po zakończeniu regeneracji w celu oceny jej skuteczności (obniżenie poziomu zapełnienia i różnicy ciśnień).
W przypadku problemów z regeneracją, próba zdiagnozowania przyczyny (np. niesprawne czujniki, problemy z układem dolotowym, wtryskowym lub EGR).
Porady dla kierowcy dotyczące stylu jazdy i warunków eksploatacji sprzyjających prawidłowej, automatycznej regeneracji filtra DPF.
Główną przyczyną jest jazda na krótkich dystansach, w ruchu miejskim, gdzie silnik rzadko osiąga odpowiednią temperaturę i warunki do samoczynnego wypalenia sadzy. Przyczyną mogą być też niesprawności silnika (np. układu wtryskowego, EGR) lub stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego (Low SAPS).
Czasami dłuższa jazda ze stałą, wyższą prędkością obrotową może zainicjować automatyczną regenerację. Jednak jeśli filtr jest już mocno zapchany lub świeci się kontrolka, taka próba może być nieskuteczna. Wtedy konieczna jest regeneracja serwisowa.
Nie. Usuwanie filtra DPF jest nielegalne i niezgodne z przepisami o ochronie środowiska oraz warunkami homologacji pojazdu. Samochód z usuniętym DPF nie przejdzie badania technicznego i może zostać wycofany z ruchu. Grożą za to również wysokie mandaty.
Sam filtr nie wymaga regularnej obsługi, jeśli działa prawidłowo i auto jest eksploatowane w sposób umożliwiający automatyczną regenerację. Serwis jest konieczny, gdy pojawią się objawy zapchania lub zaświeci się kontrolka. Warto jednak profilaktycznie sprawdzać parametry DPF podczas przeglądów okresowych, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.
Jest to procedura uruchamiana za pomocą komputera diagnostycznego, która wprowadza silnik w specjalny tryb pracy (podwyższone obroty, dodatkowy wtrysk paliwa) w celu osiągnięcia bardzo wysokiej temperatury w filtrze DPF, niezbędnej do wypalenia nagromadzonej sadzy. Odbywa się to w kontrolowanych warunkach warsztatowych.
Czyszczenie maszynowe chemiczne to zaawansowana metoda, w której filtr DPF jest demontowany i umieszczany w specjalnej maszynie. Tam, za pomocą dedykowanych środków chemicznych, usuwane są nagromadzone popioły i inne zanieczyszczenia, które nie podlegają wypaleniu podczas standardowej regeneracji. Jest to skuteczna metoda przywracania pełnej sprawności filtra, szczególnie w przypadkach silnego zanieczyszczenia popiołem.
Koszt diagnostyki i regeneracji wymuszonej jest znacznie niższy niż koszt wymiany filtra na nowy. Zapraszamy do kontaktu z naszym serwisem w Bochni w celu uzyskania aktualnej ceny usługi.
Nie czekaj na poważną awarię! Umów się na profesjonalną diagnostykę i regenerację filtra DPF w Premio Gerex Bochnia.
. Skontaktuj się z Premio Gerex w Bochni,
dzwoniąc pod numer 14 611 30 40 lub wypełniając formularz online, aby umówić wizytę w dogodnym terminie.
Wybierz dogodny termin i zarezerwuj wizytę w jednym z naszych serwisów w kilku prostych krokach.